måndag 31 januari 2011

Maten är klar

Drömmen om den perfekta matplatsen fortsätter. Jag skulle vilja ha ett stort gediget matbord som tål mycket skratt, fest och spill. Ett matbord som ska hänga med i åratal där framtida barn kan komma ihåg hur de slagit sig i hörn, vickat på stolar och suttit under bordet och lyssnat till de vuxna när de har middag. Mjölk som spills ut och sipprar mellan springorna, marmelad som kletas på bord och sedan hamnar lite överallt (till pappas förtvivlan). Så minns jag det från när jag var barn. Många fina middagar och mycket tjafs om sista brödskivan och oboy´en med mina syskon har de blivit genom åren. Gud vad jag saknar det ibland!
Det här fina bordet Norden från IKEA har jag skrivit om förut. Tycker om det lika mycket fortfarande.
Det finns ju andra fina bord på IKEA, även detta skulle jag kunna tänka mig. Synd att en fattig student inte ens har råd med ett bord från IKEA.

3 kommentarer:

  1. Ja det vore en dröm! :) Framför allt längtar jag efter ett riktigt kök där man kan ha köksbordet i köket, och inte som i vår pyttelägenhet nu där vardagsrum och kök är samma....

    söt äppeltapet!

    SvaraRadera
  2. Men, du HAR ju ett stort matbord som du fixat så fint! Är det nåt fel på det? Vad hände förresten med älgtapeten? Den som Emil gillade? Det är svårt det där med tapeter. Särskilt om man gillar att sätta upp saker på väggarna också. Färgerna ska ju liksom funka ihop, men man kan ju inte hålla på och matcha allt...mönster är fint! Jag är väldigt nöjd med vår kökstapet, men vet inte riktigt vad vi ska ha för golv till, eller vad våra köksluckor ska ha för färg..

    SvaraRadera
  3. Bordet är inte speciellt stabilt. Emils tapet kanske kommer upp någonstans.

    SvaraRadera