onsdag 5 januari 2011

Bygglov

Igår tittade jag på Bygglov på tv4. Jag kan ju börja med att säga att jag skulle inte heller vilja flytta hemifrån om mina föräldrar bodde i ett så vackert hus. Jag gillar verkligen tegel, så fint material. Speciellt på större hus. Sen skulle jag inte tacka nej till mycket av det som de gjorde i lägenheten de fixade åt den tjejen som skulle bo där. Min enda tanke är att jag är avundsjuk. Det jag lärde mig av det här programmet är att våga blanda mer. Allt som är snyggt är ju även snyggt tillsammans.

Bild på huset och fler bilder från programmet finns på hemmakanalen, där har jag även lånat bilderna nedan.

Snygga textilier och platsbyggda möbler. Det är så sjukt snyggt med platsbyggt. Emil kan du inte skola om dig till snickare. Eller i ju för sig skulle du säkert aldrig hinna snickra åt mig i alla fall.

De tapetserade på skåpen, tror det är IKEA. Så snyggt att blanda, blanda och blanda alla färger och mönster. Tänk om man själv vågade.

Snyggt diskställ med indisk inspiration

Riktigt fin blev matsalsgruppen. Liknande lampor har jag gjort själv men vet ännu inte vart jag ska hänga dom. Stor eloge till Mija Kinning som är grym på att blanda färg, form, mönster, gammalt och nytt utan att det ger ett rörigt intryck. Gillar den vita basen och alla mönster. Mija vill du komma hem till oss och fixa?

Jag är inte den som skulle tacka nej till vitvaror från SMEG. Inte heller till en köksassistent från Kitchen aid. Jag är inte den som bakar mycket, men den skulle få vara snygg i mitt kök och kanske få mig att baka mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar