onsdag 5 januari 2011

Är en argbigga

Vad ledsen man blir när lärare/skola inte kan stå fast vid det dom sagt. Hur kommer det sig att lärare och skolor får ändra reglerna efter spelet har börjat? Vi studenter får glatt vara nöjda med att lyda deras hårda ord. Är det meningen att vi ska fråga vår lärare varje dag om de dom sagt gäller? Hur ofta får lärare ändra reglerna? Dessutom säger alla olika.

Som student får man sitta på avbytarbänken och vara glad så länge man inte får avslag från CSN. Just nu är jag så förbannat trött på skolan och allt vad det innebär. Varför vill man göra det svårare för studenterna hela tiden och inte hjälpa dom till sin examen. Just nu vill jag bara skita i allt vad studier innebär och börja jobba. Just nu känns det så. Dock vet jag hur kul det är att plugga när det går bra. Så länge det går bra för en är lärare nöjda och hjälper till och ler stort. När man har det tuffare och behöver stöd, svarar de inte ens på mail. Fy för lata lärare!

Mina ord gäller enbart de lärare jag haft kontakt med de senaste halvåret, vill ju inte klandra alla lärare. Mitt hopp om bra lärare finns kvar, men just för mig lyser de svagt just nu.

Det enda som går bra just nu är träningen. Har varit och skaffat mig ett gymkort på nybyggda gymmet. Det är väldigt fin och det ska nog hjälpa mig att faktiskt gå dit. Synd att bastun var avstängd igår. Jag som hade sett fram emot att få svettas ut det sista efter gårdagens pass. Ett bastubad är rena belöningen efter ett pass. När man sitter där och svettas i ångorna för sig själv försvinner all stress och lugnet infinner sig genast. Hoppas att det är på vid nästa besök. Kanske blir det redan ikväll?

3 kommentarer:

  1. hejsan!!har oxå gymkort där!!vi kanske kan åka dit tillsammans nån dag!!
    Kram Linnea på andra sidan Börn =)

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske vi kan göra! Hoppas det går bättre för din själ! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det går bättre för själen!!men nu har jag magsjuka ist!!!kram

    SvaraRadera