tisdag 18 januari 2011

Dagens utsikt, eller insikt?

Studielitteratur, frukt, kaffe och dator. Ungefär så här spenderas dagarna innan en tenta. Har även hunnit med att dammtorka och dammsuga hela huset på förmiddagen. Jag får koncentratonssvårigheter när det är rörigt och skitigt. Även om hushållsarbete borde prioriteras sist i dagordningen dagarna innan tenta. När det i rörigt i mitt hem blir det rörigt i mitt huvud och jag kan inte fokusera. Därför startar jag ofta dagen med att plocka och städa. Hur finner ni ro för att studera?

3 kommentarer:

  1. Jag stänger in mig i mitt rum. I helgen har jag tom sovit där. Nästan kännt mig som en inneboende som bara kommer ut för att äta middag...Jag har kommit till den punkten då jag lärt mig "stänga av" hur det ser ut i resten av huset. Har man barn så skulle man inte göra annat än städa varje dag man var hemma för att plugga om man inte kunde det...stänga av alltså.

    SvaraRadera
  2. Jag ska kanske vara glad att jag bara har två hundar (som hårar som as) och en man att städa efter än så länge! Du är duktig som fixar plugget och din 200%-tjänst som mamma. Hoppas man får ut annat av barn än bara städa efter dom. Jag längtar otroligt mycket till den dagen jag skaffar egna. Måste bara hitta en pappa till dom först... haha. (SKÄMT!)

    SvaraRadera
  3. Jag är precis likadan. Kan inte alls fokusera om det är stökigt, utan då måste jag ta tag i det först - sen kan jag koncentrera mig på annat. :)

    SvaraRadera