tisdag 30 augusti 2011

I ärlighetens namn

Idag hade jag en inplanerad dejt coach. Vi hade en väldigt trevlig timme med vikterna. Idag blev det axlar och triceps. När dejten var slut åkte jag hem och var så uttråkad och så fruktansvärt sugen på att springa i mina nyaste nya skor. Har köpt ett par stabila nu. Så nu har jag förbrukat mina besparingar på två nya löparskor. Hoppas de håller måtten för jag är rädd att jag får stå ut med dem ett tag.

Jag gav mig ut med hög musik pumpandes i öronen och passet blev lite intervall-fartleks-inspirerat. Efter första km hade jag sprungit i ett 5,40 tempo. Precis då kom en av grannarna. Han joggade ikapp mig, men eftersom jag hade mina hörlurar i höll jag på att skita på mig. Är inte van att bli ikapp-sprungen av gubbar i skogen. Han bad om ursäkt för sin uppenbarelse och jag tog rygg på honom ett par minuter tills jag fick erkänna att jag inte kunde hålla hans tempo. Resten av rundan sprang jag lugnare. Totalt blev det 5,6 km i ett 6,43 tempo. Så idag blev det alltså dubbelpass igen! Skorna var bra och jag har inget att klaga på.

Hemma hos oss så går det åt mycket ägg. Vi köper av Emils mamma. Godare och bättre ägg har jag aldrig ätit. Närproducerat och från riktigt frigående höns. Ägg är en bra energikälla och vi har inte tröttnat på de än. Man kan göra mycket av ägg. När vi är utan ägg i kylen så känns det fattigt. Emil planerar att bygga ett hönshus i höst så vi kan skaffa egna höns i vår.

En sak jag tänkt på är tvagnings-SM som följer ett träningspass. Speciellt dagar med dubbelpass då det blir två duschar. Att träna är kul, duscha är skönt, men en väldig procedur. Det ska schampooneras, balsameras, skrubbas, tvålas och filas. Ja inte jätte noga varje gång, men iaf! Sen ska det smörjas, fönas och plattas. Ska jag iväg så ska det på lite smink också. Sen ska det på med kläder på en varm och fuktig kropp som inga kläder sitter skönt på och svetten börjar sippra fram på pannan. Trots allt så är det värt allt när jag får inta denna position, nyduschad och iklädd myskläder!

4 kommentarer:

  1. Åh vi vill också ha höns! Vilken lycka att plocka sina egna ägg. jag hade höns när jag var ung och det är superroliga djur! vi får se vem av oss som hinner först ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Du är verkligen på gång-gång! Starkt gjort att kunna motivera sig till ett till bra pass efter att att ha avverkat ett redan.

    Mysigt med höns, och närproducerade ägg! Ägg är ju toppen!

    SvaraRadera
  3. Hejd dig! Vad skönt att skorna satt som dom skulle. Det blir ett väldigt tvättande för oss, båda av kroppar och inte minst av träningskläder.

    Men. I ärlighetens namn, som sagt, så är det värt varenda skrubb och upphängning!

    SvaraRadera
  4. Ja lite chockad är jag själv över mitt träningsflow. Glad över skorna är jag också.

    Ja, Malin vi får se vem som får höns först. När flyttar ni till huset? Skulle vara kul att se bilder från det!

    SvaraRadera