onsdag 24 augusti 2011

Dubbel

När Emil är i Norge och sliter hårt för lönen så sliter jag på gym och i skogen. Idag började jag dagen med promenad och bad (för hundarna). Det var så skönt ute och jag fick lust att springa. Så jag bytte tofflorna mot löparskor och sprang runt berget. Förstår inte varför det heter så, har aldrig sett något berg, men alla i byn säger så. Avverkade 6 km på 40 min. Jag kan fortfarande inte springa snabbt!

Sen var det bara hem och stoppa i sig lunch och duscha, för sen väntade Sara och Koppjärk. Idag körde vi biceps, mage och vader. Efter ett par besök så börjar jag känna mig mer bekväm framför de stora speglarna och med vikterna i näven. Övningarna blir bättre när man ser att man lyfter rätt. Sara har stora planer för mig, för hon har bokat in ett pass redan imorgon. Min kropp är öm men glad, och jag ser fram emot imorgon!

2 kommentarer:

  1. Vad kul ni verkar ha på gymmet! Skoj! Vet du om de kör några morgon- och/eller lunchpass någon gång i veckan? Typ spinning, body pump etc.

    Och en dubbel dessutom, stort gilla! :D Och du, 40 min - 6 km - är inte alls så himla långsamt.

    SvaraRadera
  2. Ja vi har faktiskt kul på gymmet! Längtar till nästa gång varje gång jag lämnar det. Vet inte så mycket om deras pass, men kolla deras hemsida! http://www.koppjark.se/

    Jag tycker jag springer långsamt, försöker bli snabbare men det vill sig inte. För två år sen sprang jag milen på 56 min, men nu är jag aldrig så snabb.

    SvaraRadera