lördag 20 augusti 2011

Husmorstips


Vi var ute i skogen och plockade blåbär igår. Tyvärr var bären alldeles för blöta för att spara så vi fick lov att göra slut på dem med det samma. Jag slängde ihop en paj. Den mumsade vi i oss på fredagskvällen. Jag fick ju lov att fuska med sött eftersom bären inte skulle gå till spillo. Hög som ett hus på socker blev jag efteråt, och har drömt hela natten. Konstigt hur kroppen reagerar på socker när jag är så ovan. Otäckt!

När vi plockade bären blev vi väldigt blå-lila om fingrar och färgen bet sig verkligen fast. Försökte få bort med både tvål och diskmedel men inget hjälpte speciellt bra. Nu i morse skulle jag göra citronvatten och upptäckte då något sensationellt. Färgen från bären var bortblåst! Så jag gav Emil en halv citron att tvätta sig med. Så nu är vi färgfria. Just i detta nu håller han på att ta bort ännu mer färg, men från våra fönsterkarmar. (Inte med citron, med en färgskrapa).

Fick IKEAkatalogen igår. Så nu är jag ännu mer taggad för ett besök där. Skaffade mig en inspirationssida på deras hemsida igår. Så är ni sugna på inredningstips kan ni besöka min sida där!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar