fredag 19 augusti 2011

Sensommar(bild)regn

Vi var turister i vår egen by och åkte en tur med ångbåten Agnes. Klara körde på Hollywoodlook.


Både stora och små var imponerade av den märkliga motorn.



Vi drog söderut och hälsade på hos Emils syster Sara. En kort men trevlig visit. Snart åker vi dit igen. Hoppas vi kan stanna längre då, och att fästingarna håller sig borta.


Jag ramade in bilder på diverse syskonbarn. Inga på Alice och Kalle dock. Sara vi vill gärna ha bilder på dom.


Vi tog bilen till stugan en eftermiddag. Skogen var full med blåbär.


Hundarna och Emil blev helt tokiga.


Min lillebror Jonas var med, här beundrar han skorstenen som faktiskt Emil murat.


Det är fint i stugan tycker jag.


Lillebror vilse i blåbärsskogen.


Jag hittade tillbaka till gymmet.


Där blir man tydligen svettig!


Det är fint på gymmet också!


Nu på morgonen hittade jag en hög av hundar...


och upptäckte att min orkidé blommar igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar