måndag 22 augusti 2011

Snart september

Sommaren har bjudit på mycket. Fint väder och dåligt väder. Fest och stillsamma kvällar. Träning och vila. Jobb och semester. Renoveringsprojekt och husplanering. Nu har vi bott i huset i snart ett år. Tänk så fort det går! Tycker vi börjar få till det bra. Som alla säger det tar en stund att bo in sig. Jag är glad att vi inte rev ut allt och byggde nytt innan vi flyttade in. För vi har tänkt om oräkneliga gånger om hur vi ska ha det. Nästa stora plan är att bygga en garderob. Även om vi inte är klara med alla påbörjade projekt. Det kanske är så det är att bo i hus. Man duttar lite överallt hela tiden?

På måndag börjar jag skolan. Ser fram emot mitt förhoppningsvis sista år på högskolan för ett tag framöver (jag drömmer om att läsa vidare till barnmorska när jag jobbat som sjuksköterska ett tag). Tanken att få jobba med livets mirakel varje dag lockar mig otroligt, men först ska jag skaffa mig kött på benen som syrra.


Nästa sommar har jag tänkt att satsa lite hårdare på trädgården. Kanske ska jag sätta lökar redan i höst så vi har något fint att titta på i vår? Svärmor har lovat att hjälpa mig, hon har en prunkande trädgård! Den här första sommaren har vi inte ens haft en egen gräsklippare, och vår tomt ser ut som en vildvuxen äng emellanåt. Som sagt det finns mycket att göra med ett hus. Både roliga och nödvändiga saker som tar upp mycket tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar