måndag 6 december 2010

Symaskinsjävel!


Igår när Emil höll på med golvet, så tänkte jag att jag skulle sätta mig och sy gardinerna till köket. Allt gick ju sådär kan jag säga. Symaskinen ville inte alls åt samma håll som jag. Tråden gick av cirka femtio gånger. Det spelade ingen roll vilken spänning jag hade på tråden. Fanskapet skulle gå av likt förbannat. Jag blev ändå klar med två fönster, sen slutade den fungera helt när det var två enkla sömmar kvar på den sista. Så nu har jag gardiner i två av tre köksfönster. Snyggt. (Symaskinen i texten heter egentligen något annat än den på bilden, dock påminner denna om den symaskin jag lärde mig att sy på.)

1 kommentar:

  1. Ja symaskiner kan verkligen trilskas! Den på bilden liknar verkligen mammas! Så snygg att den kan stå framme (om man hade nån bra plats för det...) Vet du om hon har kvar den? Kan man inte få se bild på nåt fönster MED gardin?

    SvaraRadera