tisdag 14 december 2010

Plugg pluggi plugg

Försöker få tummen ur och börja plugga. Går sådär. Först är det omöjligt att ta sig upp i tid på morgonen. När jag väl kommer upp finns det så mycket saker att göra. Gå ut med hundar, hämta tidningen, elda, fräscha till sig, klä på sig, kliva i en blöt fläck i hallen, ta på nya torra strumpor, rasta hundar igen osv.

Idag har jag gjort illa mig flera gånger också. Slog i tån i en tröskel, slog i huvudet i trappan på väg ner i källaren, klämde tummen mellan ett vedträ och pannan och fick en sticka av ett vedträ. Det är fan inte helt enkelt att bo i hus.

Sen när man väl sätter sig vid datorn blir man kaffesugen, går och gör kaffe. Sitter i sängen på övervåningen, typ enda stället det finns mottagning. Så här vill man ju egentligen inte dricka kaffe då man kanske spiller ner hela sängen och får sätta igång och torka madrasser och byta lakan. I helgen satt vi och mös i soffan och kollade på Narnia. Jag höll i en kaffekopp, och utan förvarning kom Elsa (vår jack russel) upp i soffan och landade på kaffekoppen. Hela jag blev blöt och typ hela soffan. Nu är det fina kaffefläckar på stora delar av soffan. Tur som sjutton att kaffet inte var kokhett. Tur att vi har en till klädsel till soffan som jag planerar att byta till när vi är klara i stora rummet.

Så ni förstår att det går lite trögt med just studiebiten just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar