tisdag 21 december 2010

Får jag lov?

När man pluggar känner man sig aldrig ledig, inte på riktigt. Nu har jag en liten paus i plugget till 3 januari. Jag känner mig inte ledig, men jag är ledig. Jag ska jobba i mellandagarna, men det är inte alls samma känsla. När man pluggar finns det alltid något att läsa mer om. Alltid ligger det dåliga samvetet och skaver. Den bästa känslan som finns är när man lämnar aulan och precis har skrivit en tenta. Just precis då kan jag inte gör mer, just precis då är jag ledig. Igår var jag med om just det. Jag skrev tentan, lämnade in och kände mig ledig. Det varade bara igår. Redan idag känner jag stress. Jag kan börja läsa i boken och vara väl förberedd inför föreläsningen. Nu är det snart jul och jag vill vara ledig, men jag har inget jullov. En student är aldrig ledig.

När jag kom hem igår målade Emil och jag, han åkte
på innebandy och jag målade mer. Idag målade jag, och nu målar Leif. Så snart är vi klara i stora rummet och jag kan hänga upp gardiner, bära in soffan, hugga en gran och pynta.

Idag är det årets mörkaste dag, så nu går vi mot ljusare tider som det så fint heter. Snart slipper vi springa som idioter ner i pannrummet dygnet runt för att vi inte ska frysa ihjäl och huset sönder. Det ska bli så skönt med vår och sommar. Jag gillar verkligen vinter och snö, men just nu är det för kallt och mörkt. Jag längtar efter solen och värmen. Skönt att det är julafton på fredag, så vi för den här vintern överstökad snart.

På torsdag ska vi besiktiga vår lilla ögonsten, hoppas hoppas att den går igenom utan stora fel. Vi har inte riktigt råd att köpa en ny bil just nu. Dessutom älskar vi den röda lilla skrutt bilen.



Så här kommer vårt golv bli, högblankt-vitt. Bilden är stulen, från en googlesökning. Vet inte vart från. Men är det din? Då länkar jag gärna.

Väggarna kommer att var vita, nu i början i alla fall. Blir det för vitt och tråkigt kan man lätt ändra sig med det som bas. Planen är att bygga en garderobsvägg och den ska få piffa upp rummet lite med färg och mönster.

Vet ni vad? Det snöar ute.

2 kommentarer:

  1. Tack för de uppmuntrande orden :) Vad är det förresten du pluggar? /Malin

    SvaraRadera
  2. Jag läser till sjuksköterska. Hoppas din väntan blir precis så lång som du själv önskar.

    SvaraRadera