torsdag 16 december 2010

Härliga -2,5 grader

Idag har jag pluggat så hårt att jag blev snurrig. Tänkte att efter en hel dags studier att det var dags för lite annan sysselsättning. Förra veckan när jag sprang i -11 grader så kom jag hem riktigt nöjd efter en skön runda. Dock till min förvåning såg jag att jag hade frysskador på båda låren(inte jätte allvarliga, men onödiga). Det var ganska blåsigt när jag sprang, men jag frös aldrig. Efter detta blev jag lite försiktig med löpning i minusgrader. Jag hade klätt på mig ordentligt, men hade inte vindskydd på benen vilket jag tror är orsaken till skadan. Jag är väldigt skeptiskt till för mycket kläder när jag ska springa.

Så idag när termometern visade ynka -2,5 så blev jag fylld av glädje och klädde på mig (lika mycket som på rundan med -11) och begav mig ut i mörkret. Eftersom det blir mörkt strax innan tre nu så är mörker ganska självklart inslag i mina rundor nu. Det enda som störde mina flygande lätta löpsteg idag var mina jyckar som ska stanna och göra sina behov titt som tätt. I öronen hade jag P3´s radiohjälpen, vilket underlättade ännu mer. När jag lyssnar på bra låtar eller intressant radio tänker man inte alls på hur tungt det känns, utan kör på.

Dessutom har det kommit 17cm snö i natt, så landskapet är otroligt vackert att springa i. Så nu säger jag, snälla tomten det räcker med ett par minusgrader och jag önskar mig även godkänt på tentan!

Sen vill jag bara påpeka att läsarantalet är långt högre än antalet kommentarer, det är snålt tycker jag.

1 kommentar:

  1. Bra idé att lyssna på Musikhjälpen vid löpning! Jag är lat och orkar aldrig ladda mobilen/ipod med bra musik själv...

    SvaraRadera