fredag 3 december 2010

Sockar

Idag har jag tassat runt i sockar hela dagen. Har knappt lämnat huset. Jag har varit en husmoder idag. Tvättat och hängt fyra tvättar, dammsugit, rensat i flyttlådor och nyss lagade jag tacos till Emil och mig. Emil har hyrt en golvslip och kör för fullt i vardagsrummet. Vi kan inte bestämma oss för vad vi ska ha det i för färg. Vitt, grått, petrol , lila, svart eller brunt. Vet ni hur många snygga färger det finns? Skulle vara praktiskt om det bara fanns en snygg färg.

Igår hade vi en trevlig fika med Emils familj. Vi firade en kille som fyller åtta på söndag och det nyaste tillskottet som bara är en vecka gammal. Efter det drog jag på Zumba. Det var riktigt skoj.

Appråpå gammal så läste jag om en gumma i FaluKuriren idag, som fyller 100 år i januari. Vilken lady. En riktig krutgumma. Hon hade barnbarns barnbarn. Hennes egna barn var tydligen lite gaggiga, de var ju runt 80. Tänk vad mycket man måste få vart med om om man får bli så gammal. både mycket glädje och sorg. tänker på att min pappa endast fick vara med hennes halva liv. Tänk om han hade fått levt till 100 och fått barnbarns barnbarn. Det är något speciellt med gamla människor. De har sån skön inställning till livet. Synd att i de yrken som jag har kommit nära äldre aldrig har haft någon tid för dom.


Allt handlar bara om pengar och hur fort allt ska gå. Hur mycket pengar som ska sparas osv. Vi borde uppskatta våra äldre, och ta oss tid för dom. Det är ju trots allt där i från vi kommer och alla blir vi gamla en dag om vi har tur.

1 kommentar:

  1. Först så tycker jag ni ska ha vitt golv, de är hur snyggt som helst!
    Sen grattis till nytillskottet i familjen.

    Och appropå gammal så hade vi så många generationer i min familj till inte allt för länge sedan! Min gamelmorfar hade oxå barnbarns barnbarn. tyvärr så gick han bort för lite mer än ett halv år sedan¨.

    Jag har samma uppfattning om älder. vi borde verkligen värna mer om dem.

    SvaraRadera