söndag 15 maj 2011

Regnväder och spring i benen

Hela dagen har varit grå, vi var ute på sjön och frös om fingrar och tår. En liten abborre fick vi.

Benen är sugna på ett träningspass, men vädret lockar inte just nu. Kanske att det spricker upp mot kvällen? I fredags var jag och provade ut ett par nya löparskor. Tror det blev kärlek. Dock fanns de inte min storlek så jag får nog vänta. Har en liten dröm om att börja springa snabbare, dessa kanske kan hjälpa mig på traven.


Gårdagens sallad blev succé. Vi hade trevligt sällskap och god mat. En toppen lördag.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad bra du bloggat om både mat och träning. Jag blir jätteinspirerad av dina tankar om mat, men samtidigt inte. Jag älskar ju bröd, och pasta... äter du det? Du skrev ngn gång om lösgodis, har du slutat med det? Eller är det bara mörk choklad? Jag vet att jag ofta äter fel och skulle säkert må bättre av att lägga om kosten, men... har inte riktigt hittat motivationen än.
    Tog du dig ut i regnet idag? Vi hann hem PRECIS innan det började ösa ner! Kul att du sprang backintervaller, ett lätt sätt att göra sitt vanliga pass mer utmanande och utvecklande!

    SvaraRadera
  2. Varken bröd eller pasta har lockat mig någonsin. Så det saknar jag inte alls. Däremot kan lösviktsgodis slinka ner ibland. Jag äter bättre i perioder, men bland fuskar jag. Alla har vi olika åsikter. Huvudsaken är att man mår bra. Jag vet vad jag mår bäst av.

    Igår blev det ingen löpning, dock en snabb promenad som var härlig! Vi kom precis hem innan regnet vi med. Härligt ni verkar ha haft det i helgen!

    SvaraRadera