tisdag 24 maj 2011

Det blir ljusare

Jag har sommarkänslor och har pyntat om en del hemma. Soffan har bytt skepnad och gått från lila till ljusgrå. Jag har köpt nya gardiner till kök och "mellanrum" (detta rum vi planerar att bygga kök i i framtiden. Detta rum är en riktig genomfartsled just nu och vi är sällan där). Det blev vita hissgardiner. Sen har jag pyntat fönsterbrädorna med pelargoner och orkidéer.

Det finns så mycket jag vill göra med vårt hus, dessvärre finns det mindre tid och pengar. Skönt är det att slippa elda varje sekund för att slippa frysa. Nu har vi satt in en myggdörr och ett myggfönster för att slippa svettas.

Hundarna har sluta fälla vinterpälsen och Emil och jag var och snyggade till våra pälsar hos fina frissan igår. Så nu är vi snygga inför det stundande bröllopet. Det ska bli så spännande och kul att gå på min systers bröllop den 11/6.

Nästa sommar kanske det är min tur? Eller vad säger du Emil (du har ju redan ringmärkt mig)? Vi skulle kunna ta bröllop och examensfest samtidigt. Ekonomiskt ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar