tisdag 29 mars 2011

Kvällsfika @ Sjögatu


Idag har jag bakat bröd. Emil säger att han blir lite extra kär i mig när jag står i köket och lagar något gott. Lite fånigt, men jag blir glad. Konservativt? Dock är det inte brödet på bilden jag bakade. På bilden är det smörgåsar från lördagens frukost. Jag tycker det är skönt att kunna uppskatta varandras kunskaper oavsett vilket kön som besitter den. Jag tycker om att laga mat och baka. Inte för att jag är kvinna, utan för att jag tycker det är roligt.

Jag är tacksam att jag har en man som kan fixa så mycket. Han grejar med trasiga fordon av massa olika slag, målar, kaklar och renoverar. Dessutom uppskattar jag små saker som är stora för mig. T ex som att han när det var -30 i vinter sprang ut och satte i motorvärmaren åt sin morgontrötta fästmö. Jag tycker om Emil just för att han är en man, en man som även städar och tvättar.

Här har ni en fin bild på min fina hantverkare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar