torsdag 24 mars 2011

Livet på Sjögatan är härligt och tufft



Nästa vecka har jag 3 tentor. Känner mig stressad och skoltrött. När jag ska plugga gör jag gärna annat. Idag blev det matlagning. Kylskåpet gapar tomt, idag är det den 24e. Dagen före lön. Hur som helst så lyckades jag slänga ihop en festmåltid ändå.


Kyckling- och broccolilåda.


3 kycklingfiléer
1 kg broccoli
3 dl grädde
1 dl cream fraiche
3 dl riven ost
2 färska chili
2 ägg

Valfria kryddor (jag tog peppar, salt, vitlök och chili). Blanda ihop alla ingredienser, förutom kyckling (som hackas i tärningar) och broccoli som läggs i en smord ungsäker form. Häll över smeten. In i ugnen ca 20 min på 225 grader.

Ät tillsammans med en god sallad och iskallt citronvatten eller kanske ett gott vin?

1 kommentar:

  1. Mmmumma, det där såg gott ut! :) Jadu, i sommar ska jag jobba på avdelning 54 (infektion) här i som en riktig sjuksköterska! Det känns bra, jag har haft praktik där och trivs superbra. Vad ska du göra i sommar? Lycka till med pluggandet, här är det C-uppsats för fulla muggar nu.. Kram på dig!

    SvaraRadera