fredag 18 mars 2011

Stora planer

Jag kom på en riktigt bra idé igår. Det är inte ofta jag är så här smart, men nu jävlar.

Planer för huset. Denna plan innebär många förändringar och de kommer bli kostsamma. Däremot så kommer det färdiga resultatet bli så jäkla bra att det tåls att vänta med bygget tills vi sparat ihop lite kosing. Så nu blir det lugnt på Sjögatan ett tag framöver, men sen kommer det bli ruskit bra.

Andra saker jag har för mig. Satsar stenhårt på rehabträning. Opererade vänster fot förra måndagen och är väldigt nöjd med både resultat och läkning. Har redan tagit bort stygnen och kastat ner kryckorna i källaren. Denna vecka har jag hunnit med tre träningspass med cykling och styrka. Känner mig väldigt nöjd med det. Jag har i perioder ont i foten än. Jag längtar efter att få springa. Det dröjer nog ett par veckor till. Får vara glad att jag kan cykla och träna styrka. Man blir lite uppfinningsrik när man är invalid. Säkert är det bra, för nu får jag variation i träningen.

Mindre kul sak som hände idag var att datasladden började ryka! Så nu har vi ingen laddare till datorn. Allt pajar för oss i teknikväg just nu. Vad gör vi för fel?

Bra sak som hände idag var middagen jag lagade som blev helt fantastisk god. Baconinlindad kycklingfile med rotfrukter i ugn. Mums!

4 kommentarer:

  1. Oooh, det låter spännande! Alltid kul med stora planer :)

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag nyfiken, kan du inte avslöja lite av dina idéer? En liten skiss kanske?
    Skönt att höra att foten läker så bra. Hörde precis på radion (P3 såklart!) om en bok jag tror du skulle gilla (blev själv sugen på den):

    "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning"
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113034235

    skulle gärna lära mig att springa, finns ju så fina ställen att springa på här och så är det ju så prisvärt! Bara bra skor...men än så länge blir det Pilates, gym och promenader för mig.

    SvaraRadera
  3. Ja det är en bra idé. Kanske lägger upp en ritning snart.

    Jag hörde också om den boken och blev sugen. Sofia löpning är inget du behöver lära dig, snarare öva lite. Faktiskt det enklaste som finns. Vi är ju skapta för det och en ren njutning när man tagit sig över tröskeln av blodsmak i mun.

    SvaraRadera
  4. Klart det var dig jag menade! =) Kul om du hänger på när du läkt ihop. Bra jobbat med rehabträningen! Det kommer ju göra dig till en starkare löpare sen också.

    Härlig kossbild!

    SvaraRadera