torsdag 24 mars 2011

8e bilden: En person som du saknar.

Min farfar Rune. Han gick bort endast 71 gammal år 2000. Jag har som vuxen förstått vilket cool person han var. Visst var han cool när jag var barn, han var en busfarfar. Det jag menar är vad han hade för intressen och hur klok han måste vart. Han var en man med intresse för foto, form, konst och uppfinningar. Han var faktiskt både konstnär och uppfinnare! Det är synd att jag aldrig fick lära känna honom mer, jag var ju bara 13 år när han dog.

Faktiskt tycker jag att det är tråkigt att alla mina far- och morföräldrar är döda. Jag går ju miste om en del av mig själv. Barnet Malin minns alla fyra som väldigt fina personer, men vuxna Malin är avundsjuk att hon inte fick ha kvar dom lite längre på jorden.

När jag såg rubriken kom jag först att tänka på min pappa, men det är så uppenbart. Självklart saknar jag även honom. Min pappa dog 2006 och det svider än. Farfar och pappa var både väldigt lika och olika. Två starka karlar men ändå så sköra, och de hade många gemensamma intressen.

Bilden har jag stulit från min syster Sofia, men det känns helt befogat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar