torsdag 28 april 2011

Ett evigt planerande.

Sitter och skriver skolarbete och dricker kaffe. Idag har det ramlat in jobb-erbjudanden. Fullt upp kan man säga. Jag försöker få ihop mitt liv och ekonomi. Skolan tar mycket tid. Två hundar tar mycket tid. Hålla rent ett hus tar mycket tid. Renovera hus tar mycket tid. Träning tar mycket tid. Planera tiden så den ska räcka till tar mycket tid.

Igår och idag (av en slump) har jag träffat en liten bebis. Sabina min allra äldsta vän (alltså hon är inte gammal, men vår vänskap är det) har fått en fin fin son!

Idag har jag hunnit med en hel del. Handlat mat, skrivit tenta, vart på praktik på sjukhuset, städat och nu sitter jag med skolarbete inför morgondagens seminarium. Tänkte hinna med att träna idag också. Det är fint väder ute, svårt att inte knyta på sig löparskorna då.

3 kommentarer:

  1. Heja dig! Då vet jag att det inte bara är jag som har andan i halsen..:) Vad roligt med en liten bebis också!

    SvaraRadera
  2. Vi har det ungefär lika du och jag syster, fast jag har två barn istället för två hundar...

    Rätt spännande liv ändå när man inte rikigt vet vad man ska göra från månad till månad. För mig blir det 5-6veckor jobb på Åbergs Museum i sommar med. Var hamnar du? Vet erfarenhet att jag blir rastlös av att göra samma sak månad ut och månad in (som jag gjorde på reklambyrå) så det är lyxigt att plugga även om det är dåligt med cash. Men som du sagt nångång förut. Pengar är inte allt! Men nu inför bröllopet skulle jag verkligen behöva mer av den varan...

    SvaraRadera
  3. Sara- ja det är skoj med alla bebisar som föds.

    Sofia- Jo vi har rätt lika liv :D, Tror dock du har det lite värre med två pojkar att stimulera, älska och uppfostra. Hundarna kan man ju låsa in om de blir jobbiga och i vägen :P

    Ska bli spännande och se hur ert bröllop blir, men jag kan inte tänka mig att det blir annat än helt perfekt, med din smak och kreativitet.

    I sommar ska jag jobba i Rättvik på ett korttidsboende som undersköterska, men nästa sommar är jag färdig sjuksyrra! Kanske jag får min livs första fasta anställning?

    SvaraRadera