måndag 5 september 2011

Vålberget



























Igår fick jag ett sug efter att få göra något kul. Så jag sa till Emil att nu åker vi till Vålberget. Så vi struntade i husprojekt och packade väskan och åkte dit. Det ligger nästan i Bingsjö. Vi åker dit ett par gånger varje år. Hundarna och vi älskar det stället. Det är så häftig och omväxlande natur där.

Vi gick upp på toppen i en rask takt och Emil gick upp i tornet, jag gick bara upp i halva. Det där tornet börjar bli rangligt. Vi tror det är 25 m högt. Upp till bergets topp är det 2 km, vet dock inte hur högt det är. När vi kände oss färdiga med berget så sprang vi hela vägen ner. 2 km nedförslöpa i varierande terräng. Det var kul!

3 kommentarer:

  1. Va fint! Det är charmigt med brokiga nejder och en och annan utförslöpa är ju inte fy skam det heller. Heja!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka vyer! Bra utflyktstips!!!

    SvaraRadera
  3. Det där tornet skulle jag ha mycket betalt för att gå upp i. Får handsvett bara jag tänker på det...... Vilken duktig fotograf du är förresten! Alltid fina och inspirerande bilder

    SvaraRadera