söndag 25 september 2011

Nu








Igår vaknade jag av väckarklockan. Då tog jag en morgonpromenad. Solen sken. Vi åt frukost tillsammans. Vi fyllde en diskmaskin. Vi åkte och beställde en insats till vår öppna-spis. Jag hängde ut täcken på vädring. Emil spelade innebandymatch. Jag tittade, men smet iväg på loppis och fyndade ett bord. Emil tog båten till stugan, jag möblerade om (när jag egentligen skulle plugga). Jag dammsög och skurade golven. Vi såg en film ihop med Emils bror.

Idag vaknade jag av mig själv. Jag tog en kram. Kramen var varm och len. Jag smet upp och satte på kaffe. Tände ljus på mitt nya bord. Startade datorn, idag ska jag plugga. Hällde upp kaffet som blev alldeles för svagt.

1 kommentar:

  1. Åhh vilket fint bord! Grattis till fyndet. Passar fint där. Nästa gång vi kommer upp med familjen får vi alla plats samtidigt. Härligt.

    SvaraRadera