lördag 10 september 2011

Jag väljer lyckan










Även om livet inte alltid är enkelt och flyter på, så försöker jag att se det positiva. Det finns mycket i livet som är orättvist och jobbigt, men det försöker jag sortera bort. Varför låta det finnas i livet om det bara medför ont? Mitt liv är inte en dans på rosor. Är någons det? Jag försöker. Det blir inte bättre för att man lägger sig ner och tycker synd om sig själv. Även om man behöver de där dagarna då allt känns piss, för att känna skillnaden då allt känns så fantastiskt! Jag är glad att de bra dagarna äntligen vinner över de dåliga.

Jag har tyckt att det är väldigt skönt att sova länge på morgonen, men jag har kommit på att det är ännu bättre att gå upp tidigt och ta en lång morgonpromenad. Att möta dagen tidigt när den nästan inte vaknat. Naturen känns orörd och allt känns möjligt. Bara jag där och då! Så nu skippar jag sovmorgon.

Jag är glad att få åldras, varje dag så lär jag känna mig själv mer och mer. Jag är med och styr mitt liv nu. Det fanns en period i mitt liv då jag bara satt på passagerarsidan och följde med. Det kanske låter klyschigt, men jag har valt lyckan. Även om jag väljer att få må dåligt ibland, så väljer jag att må bra de flesta dagarna.

Pappa fyller år idag så jag var till honom och gjorde höstfint. Det känns ok nu att han bor i himlen. Orättvist, men ok. Jag har ju så mycket annat att vara glad för, för det som gör mig olycklig har jag ju sorterat bort!

4 kommentarer:

  1. Fint skrivet Malin! Och jag håller helt med dig angående sovmorgon... Morgonpromme är mycket bättre! :)

    SvaraRadera
  2. jag har också valt bort sovmorgon indirekt kan man säga ;) va tråkigt med din pappa. min mats miste sin far för 5 år sedan, så jag kan ana vad du gått igenom innan du nått fram till den kloka inställning du har idag. kram malin bh

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för fina kommentarer!

    SvaraRadera
  4. Mmm, du har rätt, morgonpromenader är grymma, och det känns lite lättare varje år att han inte är med oss. Fint att ni som bor nära gjort fint vid stenen. Kram

    SvaraRadera