onsdag 16 februari 2011

Det kliar i mina gröna fingrar


Idag när det fortsätter att snöa ute undrar jag, när kommer sommaren? Kommer den att komma? Ge mig sol, grönt gräs, fågelkvitter, isfria sjöar, blommor, fjärilar, ljusa nätter och värme.

Jag vill så gärna ha ett växthus. Där jag kan sätta frön och se dom växa till stora gröna växter. Sätta egna tomater och andra grönsaker. Jag längtar efter att få spendera den första sommaren i huset. Att sitta på altanen och dricka morgonkaffe. Grilla på uteplatsen i kvällssol. Låta hundarna kuta runt löst på tomten. Kasta stora pinnar i sjön som de får simma och hämta. Springa runt berget sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Steg för steg i skogen, se daggen ligga i gräset då dagen fortfarande är orörd. Känna skogens varma doft en het sommardag, och sen avsluta med ett dopp i sjön. Ta fram cykeln och trampa iväg på nysopade gator.

Nej nu får det fan vara nog med vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar