torsdag 30 juni 2011

Grillar korv på Pussön

Har åkt båt med två favoriter och en hundflock. Vi hann till Pussön och där tröck vi ett par tre korvar innan regnet (läs åskvädret) skickade hem oss. Ju mer tid jag spenderar i vår by, ju mer älskar jag den.

Tänk vilken tur jag har som får bo så fint. Vi har skogen, sjön och staden nära. Vissa anser att vi bor i skogen. Med bil tar det bara 40 minuter in till Falun. Där finns det mesta av det man kan begära av en stad. Dessutom är det en fin stad, som jag saknar ibland. De flesta som bor i stan har ju iaf långt att åka till jobb och andra nödvändiga ställen som måste besökas. Då tycker jag skogen är ok. Här finns lugn och ro. Vill man ha puls och stadskänsla är det ju nära dit!

Jag älskar dalarna!

3 kommentarer:

  1. Pussön, vilket underbart namn, vart ligger den?

    Jag älskar också Dalarna ;) Håller med dig i alla argumenten!

    SvaraRadera
  2. Ön ligger i Ljugaren, sjön som vi bor vid.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Va mysigt ni har det..=)

    SvaraRadera