tisdag 21 juni 2011

En vända i skogen

Att ta en löptur i skogen kan trolla bort det suraste humöret. Efter att spenderat dagen i ett långsamt tempo avslutade jag det med desto högre. Snörade på mig mina alldeles för slitna löparskor (jag är värd ett par nya, vilken sekund som helst) och kutade ut i skogen.

Ikväll sken solen i skogsgläntorna och myggen spenderade sin tid någon annanstans. Jag lämnade både karl och hundar hemma. Glad att få njuta av att ha skogen för mig själv. Trodde jag iaf! I en nedförsbacke sprang jag på en herre som rastade sina hundar. Han höll jag på att skrämma ihjäl trots att jag försökte väsnas så han skulle höra mig på avstånd. Jag bad om ursäkt för min skrämmande närvaro och kutade vidare.

Sista uppförsbacken fick svetten att spruta ut genom varenda por på kroppen. Längs min ryggrad kunde jag känna svetten rinna som en å. Nästan hemma träffade jag på nästa herre. Han skrämde jag inte utan han blev glad av att se mig och ropade:

- Heja heja!


Nöjd och glad hemma på gräsmattan.

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du förvaltar din semester mycket klokt.. :) Det kan bli väldans svårt att klämma in en lekdag innan midsommar för mig, vi kan väl leka någon dag efter det? Hörs vi inte innan så får du ha det så bra i helgen.. :) pussokram

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Sommarkvällslöpning blir man helt hög av... som drogad nästan!

    SvaraRadera