tisdag 22 november 2011

Vuxenpoäng eller tantvarning?

Jag tycker om att lägga mig före 23, både fredag och lördag. Bara för att det är så härligt att gå upp på morgonen utvilad och redo för en hel dag av ledighet. Jag får dessutom ont i ryggen om jag ligger för länge. Det är härligt att gå upp tidigt när jag inte måste. Sätta på kaffe och lyssna på morgonradio, titta ut över en mörk (läs kolsvart) ännu inte vaken dag. Att träna bara för att det är så skönt, inte för att bli snygg och smal (det är bara en väldigt positiv sidoeffekt). Att unna mig blommor och inredning istället för lördagsgodis. Att när jag kommer hem, kasta av mig behån och låta pattarna hänga fritt. Att drömma om en upplevelseresa i 25 årspresent istället för en blöt natt på krogen. I smyg planera hur mitt bröllop skulle vara. Att göra färdigt läxor långt innan det behövs. Sen har vi det värsta eller det bästa, broddar och reflexväst! Det är faktiskt kolsvart och snorhalt ute nu... Vart är snön?

Åldersnoja? Nej då... Jag blir 25 i januari.

1 kommentar:

  1. Hehe, jag känner igen mig i allt. Men lördagsgott vill jag gärna ha, OCH en bukett tulpaner.

    SvaraRadera