fredag 26 november 2010

Idag

Har jag:

1. vaknat
2. ställt ut soptunnan
3. ätit frukost och druckit upp de sista dropparna kaffe
4. klippt och borstat en hund
5. dammsugit
6. bäddat sängen
7. kollat runt på internet
8. ringt min kille
9. eldat lite mer
10. funderat på vad jag ska äta till lunch

Vad har ni gjort idag? Idag blir det fredagsmys i ensamhet. Emil ska ut med jobbet och kommer hem sent. Kylskåp och skafferi gapar tomt. Så jag har inget gott att stoppa i magen heller. Emil kommer hem med mat ikväll. Jag längtar tills ikväll.

Igår sprang Charlie och jag runt nedre och övre Gärdsjö. Jag tittade inte på termometern när jag klädde på mig, men precis innan vi stack ut så så jag att det var -9,5C. Hade jag sett det innan jag bytte om är jag rädd att det inte blivit någon löprunda. Det var kolsvart, snålblåst och stjärnklart. Det var så mysigt att springa genom byarna och titta på alla fina hus och gårdar. Det var många som fått upp julpyntet redan. Jag ångrar inte denna runda, men idag känns det i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar