tisdag 13 december 2011

Favorit i repris


Förra vintern sprang jag med musihjälpen som sällskap, och så även idag. Idag blev det lunchlöpning med hundarna på slaskiga byvägar. Att det är slask gör mig inte så mycket. Jag är glad att hinna ut innan solen gått ner, även en mulen dag som denna. Tråkigt att snön töar bort, men det finns ju inte så mycket mer att göra än att hoppas att det kommer mer snart. Jag har ju inte åkt skidor än som vissa andra skidglada redan hunnit med.

Det gick riktigt bra att springa idag, även om min kropp är stel från styrketräning så fick jag upp ett bra tempo. Det där med tempo kan vara svårt när hundarna är med, eftersom de gärna vill stanna och lukta på allt och göra sina behov. Så med två hundar blir det dubbelt så många stopp.


2 kommentarer:

  1. Bra sprunget! Vad duktig du är. Själv lider jag av snöbristen nu... men hoppet överger mig inte!

    SvaraRadera
  2. Musikhjälpen regerar!

    Den svart-vita tapeten röstar jag för. Den rosa är fin men som du beskriver omgivningen är det ju som gjort för den svart-vita! Kram

    SvaraRadera