måndag 12 december 2011

Blommig eller grafisk?



Det här med tapeter är så svårt. Vi (läs jag) har hunnit ändra oss många gånger innan vi ens har hunnit tapetsera. Nu är de dessa två som ligger högst upp på listan. Det ska tapetseras i hall och trappa. Vi ska ha vit bröstpanel till. På golvet kommer Emil lägga svart klinkers. Trappan är vit och har en svart ledstång. I hallen på övervåningen har vi schackrutigt golv. Tror båda kan bli väldigt fina, men Emil gillar absolut inte den rosa. Han gillar den svart-vita. Jag är tveksam till den rosa ihop med svart klinkers. Så just nu lutar det mest åt den svart-vita...

3 kommentarer:

  1. Den rosa är ju bedårande och väldigt charmig. Jag håller med er (Läs: Dig) i resonemanget att den grafiska passar bättre in med resterande interiör. Vad ni än väljer står jag fast vid att jag i sommar vill bli bjuden på saftkalas med servetter i samma mönster som den översta..

    SvaraRadera
  2. Tror det kan bli lite för mkt svartvitt med den nedre, men den är skitsnygg. Finns nån liknande med hundar också tror jag...
    Ska ni inte ta nån mer färggrann tex av Hanna Werning eller Eldblomma som du var inne på förut? Emil ska ju inte behöva stå ut med Rosa om han inte vill...fast den är väldigt fin. Kanske i en walk-in-closet åt dig nånstans?

    SvaraRadera
  3. http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=nd4mcvhm&gInitPage=1

    Tror 1307 skulle se klassikt ut, men med en twist om man tittar lite längre eller 1310 som tar upp det svartvita men tillför färg...

    SvaraRadera