tisdag 14 september 2010

Ta till vara

Idag åkte jag till ta till vara i Falun (tack för tipset Emelie). Jag hittade två pinnstolar så nu har jag fyra. Lite annat krimskrams blev det med, hittade bla en fin termos och ett par talrikar från gustavsberg.



Det jag blev så sur över var att hela butiken var fylld med anställda, nu antar jag plusjobbare. Det var någon gubbe och en enstaka tant där inne och jag, sen var det säkert 20 som jobbade där varav 19 var män som luktade svett och gick bakom mig och talade högt och tydligt om hur gärna de ville att JAG skulle följa med dom hem.



- Ja henne skulle man ju inte banga för. Höhö (gubbskratt i kör)



Är det ok att smutskasta och förnedra sina kunder bara för att man är anställd av kommunen? Fy fan vad obehagligt det var att gå runt där inne med alla dessa gubbar stirrandes på mig. Har de aldrig sett en brud förut? Jag blev riktigt ledsen. Respekt för kunden? Nja, Ta till vara på era kunder gubbar!

3 kommentarer:

  1. Fy va otrevligt! Tycker nästan du ska kontakta de som driver stället. Liten kurs i likabehandling och kundvård/hygien kanske skulle vara på sin plats?

    Kul med stolarna dock. Vill se bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja fy det var inte alls trevligt på det stället.

    SvaraRadera
  3. Varsågod för tipset, och gud vad tråkigt med sådant bemötande! Usch... :( Det är tur att man kan fynda där i alla fall! Stolarna blev riktigt fina, jag försökte spraymåla ramar förra veckan o det gick inte bra alls! Så det gjorde du bra. :)

    SvaraRadera