tisdag 7 september 2010

Fyndhora

Denna vecka har jag haft ett begär av att fynda secondhand. Jag var inne på myrorna i en och en halv timme. Jag kände klämde, luktade, provade, fotade och bara njöt av att få vara där. Idag var jag på bikupan (röda korset). Här gjorde jag riktiga fynd. När jag är i en secondhandbutik blir jag alldeless busig i kroppen när jag ser, sen provar, sen tänker det här funkar. Jag har hittat en liten skatt. Inte alls samma stress och mardröm som att gå i en vanlig butik. All hets och puls är borta. Här får jag gå i min egna lilla värld och tänka. Dessutom är det mesta unikt. Det hänger inte 10 jackor av samma modell i 4 olika färger på en rad för endast 699! Det hänger en ensam unik jacka för 60kr. I morgon är Erikshjälpen öppen och jag ska dit!

2 kommentarer:

  1. Tror minsann att vi är släkt. Undrar var fynd-genen kommer ifrån?

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vi undra. Alla gamlingar hann ju dö innan jag fick lära känna dom.

    SvaraRadera